امروز : دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت : ۴:۱۷ AM

اولین خودروهای ساخت رنو (+عکس)

نسل جدید رنو مگان در ایران - عبارت
    -     کد خبر: 34129
    -     تاريخ انتشار : ۱۳۹۷/۳/۱۳|۱۴:۲۶
تیپ D دقیقا شبیه C ارائه شد و تنها تفاوت این دو خودرو در سقف متحرک تیپ D عنوان شد. نسخه E نیز دارای سقف طولانی‌تری نسبت به مدل B بود و هیچ دری در ساختار آن دیده نمی‌شد.

عبارت: اولین خودروهای کوچک کمپانی رنو بین سال‌های 1898 تا 1903 ساخته شدند. لوئی رنو کارآفرین و صنعتگر فرانسوی، بنیانگذار شرکت رنو نخستین اتومبیلش را با "رنو تیپ A" در سال ۱۸۹۸ ساخت.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران ، در آن زمان بر روی اولین محصول ساخته شده رنو یک موتور "د دیون باتم" نصب شد و لاستیک‌های کارخانه کانتیننتال در زیر بدنه خودرو قرار گرفتند. لاستیک‌هایی که هنوز برخی از مدرن‌ترین خودروهای رنو را حرکت می‌دهند.

خودروی کوچک تایپ  A یا 1CV

اولین خودرو کارخانه رنو توسط خالق و سازنده این شرکت در سال 1898 ساخته و در همان سال به دوست پدرش که قصد داشت هر روز طول خیابان "لپیک را طی کند، فروخته شد. 12 نسخه از این خودرو در همان شب به فروش رسید. دلیل اصلی خرید این خودرو توسط مشتریان آشنا، توانایی فوق‌العاده خودرو برای بالا رفتن راحت و بی‌دردسر از خیابان بود. موتور "د دیون باتم" این رنو یک نسخه یک سیلندر با سرعت تقریبی 32 کیلومتر در ساعت بود.

خودروی  تیپ B

پس از ساخت اولین خودرو، برادران رنو به فکر تغییر و تحولات ویژه برای ادامه راه خود افتادند. خودروی دوم این کمپانی تازه تاسیس، همان مدل تایپ ای با تغییرات ظاهری محسوب می‌شود. تغییرات خودرو که شامل یک سقف و دو در  می‌شد، در آن زمان کمی عجیب به نظر می‌رسید.

لویی رنو، 1903

اولین خودروهای ساخت رنو

طرح خودروهای اولیه و کوچک رنو، طراحی بدنه و شاسی در کنار دنده متغیر سرعت

اولین خودروهای ساخت رنو

  خودروی  تیپ C

تیپ C اولین خودروی 4 نفره رنو محسوب می‌شود. پس از چندین اصلاح فیزیکی و مکانیکی، این خودرو در نمایشگاه موندیال پاریس 1900 معرفی شد و برای اولین بار برادران رنو را به عنوان خودروساز مطرح کرد.

 تیپ D/E/G

خودروی تیپ D سری B، سال 1901

اولین خودروهای ساخت رنو

تیپ D و E بسیار شبیه نسخه C ارائه شدند و شاید از معدود تفاوت‌های آنها  بتوان به موتور ارتقاء یافته 5CV در مدل‌های جدیدتر اشاره کرد. تیپ D دقیقا شبیه C ارائه شد و تنها تفاوت این دو خودرو در سقف متحرک تیپ D عنوان شد.

نسخه E نیز دارای سقف طولانی‌تری نسبت به مدل B بود و هیچ دری در ساختار آن دیده نمی‌شد. در مدل G از همان شاسی و بدنه تایپ D و E استفاده شد و رنویی‌ها موتور ارتقاء یافته‌تری را برای آن برگزیدند. اما بسیاری از کارشناسان تیپ E را به عنوان رسمی‌ترین و شناخته شده‌ترین خودروی این برند می شناسند. خودرویی که به اذعان بسیاری از علاقه‌مندان دنیای خودرو بلوغ خودروسازی رنو را نشان می‌دهد.

ارسال نظر

نام
پست الکترونیک
متن
captcha
ارسال
پربازدیدترین

بازگشت عبوری به فرمول یک/ چگونه می توان یک موج را متوقف کرد؟

آدرس غلط ندهید آقای لاشکی / حداقل بهانه های بهتری می‌آوردید

سندی که فصل الخطاب پرتاب تیر آرش از ساری است/ لطفا تن «فخرالدین اسعد» را در گور نلرزان آقای ابراهیم زاده!

خانم جمشیدی من به شما پاسخ میدهم/"تصویر مدیریت زنان در دولت تدبیر و امید اینگونه سهم خواهانه نیست"

عسگری نیکزاد از هفت خان گذشت و مدیرکل آموزش و پرورش مازندران شد

تسلیت گویی و همدردی مردم ساری و مسئولان استانی با بیت شهیدان عبوری به مناسبت درگذشت حاج حسن عبوری

آتش به اختیار با فریاد خاموش نمی شود/ آقای استاندار! برکناری فرماندار کمترین توقع است

هرگز از استیضاح کردان پشیمان نشدم/ گفتم شما پرونده داری فلان جا نامزد نشو/برای اولین بار در تاریخ مجلس به خاطر او ماده ۱۰۳ را تقاضا کردیم

میانگین حقوق کارمندان دولت اعلام شد

نگاهی به دلایل حمایت علی لاریجانی از حسن روحانی/ آیا پسر شیخ هاشم سودای ریاست جمهوری دارد؟

آرشیو