امروز : یکشنبه ۲۷ آیان ۱۳۹۷ ساعت : ۶:۰۷ AM
اختصاصی عبارت
گفتگوی ویژه با فضل الله نژاد؛ رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر ساری؛

نگاهی موشکافانه به ‌آخرین وضعیت ناوگان حمل و نقل درون شهری ساری+اینفوگرافیک

فضل الله نژادرییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر ساری+عبارت
    -     کد خبر: 34443
    -     تاريخ انتشار : ۱۳۹۷/۸/۱۱|۲۳:۵۳
سرویس : جامعه >> شهری
یکی از این سازمان های تازه تاسیس که از ادغام دو سازمان تشکیل شده «سازمان حمل و نقل بار و مسافر درون شهری» است. سازمانی که از ادغام تاکسیرانی و اتوبوسرانی ایجاد شد و یکی از اصلی ترین شریان های حیاتی حمل و نقل و ترافیک در درون شهر ساری خواهد بود.

عبارت ـ گروه شهری: مهدی عبوری؛ شهردار ساری اگرچه کمی دیر، اما بالاخره به یکی از برنامه های اصلی اش جامه عمل پوشاند و سازمان های مستقل شهرداری را ایجاد کرد تا هم کیفیت خدمات در بخش های مختلف بهبود و ارتقا پیدا کند و هم استقلال مالی این سازمان ها اندکی از بارسنگین مالیِ شهر در حالِ توسعه ساری را کم کند.

یکی از این سازمان های تازه تاسیس که از ادغام دو سازمان تشکیل شده «سازمان حمل و نقل بار و مسافر درون شهری» است. سازمانی که از ادغام تاکسیرانی و اتوبوسرانی ایجاد شد و یکی از اصلی ترین شریان های حیاتی حمل و نقل و ترافیک در درون شهر ساری خواهد بود.

مدیریت این سازمان به یکی از چهره های شناخته شده و خوشنام این حوزه یعنی «حمیدرضافضل الله نژاد» سپرده شده است. مدیری که سالها رهبری بخش تاکسیرانی را عهده دار است و به واسطه برنامه های کلان «عبوری» موفق به کنترل روزافزون مجوز تاکسی ها و افزایش سطح رفاهی عمومی رانندگان شد. فضل الله نژاد در دوره تمام شهرداران ساری در سه دهه اخیر مسئولیت های مختلفی داشته است و داماد جانبازشهید مجتبی علمدار یکی از چهره های شاخص فرهنگی و اجتماعی ساری است.

 او حالا مسئولیتی به مراتب دشوارتر را به عهدا دارد و به همین بهانه با حضور در «دفتر مرکزی عبارت» درباره گذشته، حال و آینده حمل و نقل درون شهری ساری با ما به گفتگو نشست. گفتگویی خواندنی که زوایای مختلف حمل و نقل بار و مسافر در مرکز استان مازندران را آشکار می کند و به ویژه برای رانندگان درون شهری ساری حائز اهمیت است.

 

 

در ادامه مشروح این گفتگو را از نظر می گذرانید:

 

به زودی وانت بارهای درون شهری بدون مجوز متوقف خواهند شد

 یکی از اولین اقدامات ما که مورد تاکید آقای دکتر عبوری هم بوده است «ساماندهی وانت بارها» است. ایجاد پارک سوار برای جمع کردن وانت بارهای پراکنده در سطح شهر به مردم کمک می کند تا با اطمینان به سراغ مراکز شناسنامه دار بروند و هم بار خود را بیمه کنند و هم از کیفیت حمل و نقل اطمینان حاصل نمایند. بعد از اجرای کامل این طرح دیگر وانت بارهای بدون مجوز اجازه تردد ندارند و متوقف خواهند شد و به بیانی دیگر سفارش شخصی معنا نخواهد داشت و همه باید از طریق شرکت های حمل بار اقدام به اسباب کشی یا حمل بار کنند.در حال حاضر نیز در حال رایزنی با راهور برای تشکیل کارگروهی به همین منظور هستیم.

 

تا پیش از حضور آقای عبوری ساری شهری گذری بود که فقط اسم مرکز استان بودن را یدک می کشید اما حالا به محل ماندگاری و پایلوت توسعه مازندران بدل شده است که این هم حاصل انتخاب شعار«ساری محور گردشگری مازندران» بود. زیرساخت ها در حال فراهم شدن است و در این 5 سال چندین روگذر و زیرگذر بزرگ و اثرگذار ایجاد شده. پارک ها و محل های شیک اقامتی چندین برابر شده و با «نقشه جامع گردشگری ساری» حالا مسافران ساری را یکی از اهداف سفر خود می دانند. بنابراین سیستم حمل و نقل درون شهری نیز باید خود را برای یک ساری جدید آماده کند و به خدمات خود جهت بدهد تا در راستای اهداف کلان و برنامه های بالادستی شهری باشند.

 

 

برلیانس آمده، جیلی در راه است

جالب است بدانید در تاکسیرانی حدود 1200 پیکان فرسوده را به تاکسی های نو بدل کردیم. اگرچه این تعداد برای سرانه شهر ساری زیاد است اما با افتخار می گویم در این 5 سال حتی یک تاکسی هم به مجموعه ناوگان شهری اضافه نشده است تا حداقل انباشتمان از این بیشتر نشود. به عقیده ما با ساماندهی مسافربرهای شخصی مشکلات ترافیکی و گلایه تاکسی دارها تا حد زیادی رفع می شود که البته این مسئله خارج از اختیار ماست اما برای تحققش از هیچ کمک و کوششی دریغ نخواهیم کرد.

همه می دانیم که تاکسی های فرسوده چهره شهر را زشت می کنند. این مسئله را به آقای شهردار منعکس کردیم و ایشان حمایت همه جانبه ای داشتند تا تاکسی ها نو شوند. خوشبختانه تاکسیرانی در حوزه تبدیل تاکسی های فرسوده هم نسبت به سرانه جمعیت رتبه نخست کشور را دارد.چندین دستگاه «برلیانس» به ناوگان شهری اضافه شده و به زودی «جیلی» هم از راه می رسد، ضمن اینکه مدتی است تاکسی های نو دیگر از «پراید» انتخاب نمی شوند و سمند و پژو وارد خط شده اند.

 

 

آنقدر عبوری فریاد زد تا «طرح جامع ترافیکی» کلید خورد

می دانیم که همشهریان مان از ترافیک درون شهری گلایه دارند. بنده بعنوان مسئول تاکسیرانی در این 5 سال سوگند می خورم که شهردار ساری تمام این سالها فریاد زده، دویده و تلاش کرده که به مسئولان تفهیم کند ساری نیازمند «طرح جامع ترافیکی» است. موضوع مهمی که تمامی شهرداران پیشین درباره آن غفلت کردند اما خوشبختانه در دوره آقای عبوری به سرانجام رسیده و طرح مطالعاتی فاز یک آن به انجام رسیده است.

درباره حمل و نقل های ویژه هم باید توضیحاتی بدهم که ضروری است و مردم باید بدانند. اول اینکه 20 دستگاه ون برای امنیت دانشجویان به دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری اختصاص داده ایم و همینکار را برای دانشگاه ویژه خواهران «قدسیه ساری» انجام دادیم .در سال گذشته 10روستا به ساری الحاق شده تا این شهر مهم برای بدل شدن به کلانشهری تاریخی آماده شود اما به هرحال این الحاق چالش هایی را به همراه دارد که یکی از آنها مسافربرهای بین شهر و روستا است که 6 ماه به این خطی ها فرصت داده ایم زیر پوشش سازمان قرار بگیرند و شناسنامه دار شوند.

 

انتخاب ساری بعنوان موفق ترین شهرایران در« طرح سرویس مدارس»

باید با افتخار و سربلندی بگویم که ساری حرف اول را در کیفیت و امنیت «سرویس مدارس» میزند و اگرچه همه کشور طرح «سپند» را نصفه و نیمه اجرا کردند اما ساری با قدرت طرح را آغاز کرده و بارها توسط مسئولان ملی مورد تقدیر قرار گرفته است. ساری شهر پایلوت شمال کشور در طرح سپند است و تا بحال بیش از 760 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که 300 نفرشان والدین هستند.

در این طرح والدین می توانند از لحظه سوار شدن به سرویس تا لحظه پیاده شدن فرزندشان خودرو را دنبال کنند و از امنیت فرزندشان مطمئن باشند و مثلا اگر خودرو از خیابانی که نباید برود ، رفت می توانند به راننده پیام بدهند و علت را جویا شوند. خوشبختانه راننده ها در طرح هستند ولی خانواده ها باید همکاری بیشتری کنند چون این سامانه برای رفاه حال و اطمینان نظر آنها طراحی و اجرا شده است.

در طرح سپند هر راننده ای سه نمره منفی بگیرد از چرخه خارج می شود و نظارت همه جانبه و دقیق است. ساری آنقدر در این طرح موفق بوده که تابحال از ما برای آموزش و پیاده سازی بهینه این طرح در چندین شهر دعوت شده است.

 

 

جزییات بیمه و رفاهی رانندگان

  تاکسی فرودگاه، تاکسی راه آهن و تاکسی ترمینال نیز همین امسال راه اندازی می شوند و از همه مهمتر اینکه به دنبال شرکتی هستیم که بتواند حمل و نقل گردشگری ساری را به عهده بگیرد.

 

من خوب میدانم که رانندگان نیز مثل دیگر اقشار جامعه این روزها تحت فشارهای اقتصادی هستند. خوشبختانه با امضا و دستور آقای عبوری موفق شدیم 200 راننده را به بیمه خدمات درمانی بازگردانیم و کارشناسان بیمه سلامت را هم در اداره مستقر کرده ایم تا همه تحت پوشش باشند و مشاوره رایگان هم بگیرند. با این حساب رانندگان تنها با پرداخت مبلغ اندک 45 تا 50 هزار تومان درماه می توانند بیمه درمانی با بازنشستگی شوند که اتفاق بسیار خوبی است.

 

متاسفانه چندسالی است دولت حتی یک ریال یارانه به حمل و نقل نمی دهد و این باعث شده درآمد رانندگان کفاف زندگی شان را ندهد . گرانی لوازم یدکی و افزایش استهلاک در کنار کاهش قدرت خرید به دلیل گرانی، کمر راننده ها را خم کرده. نکته ای که کمتر به آن توجه شده این است که ما هرساله کرایه را افزایش داده ایم، در حالیکه پیش از شهردار شدن آقای عبوری 4 سال نرخ کرایه تاکسی ثابت بود.

 

  واقعا معیشت و زندگی رانندگان دغدغه ماست. هر راننده تاکسی در خوشبینانه ترین شرایط روزی 75هزار تومان درآمد. این درحالی است که نرخ اجناس روزانه و بعضا ساعتی گران می شود. دولت هم هیچ یارانه ای به ما نمی دهد  و از 5 سال پیش کاملا مستقلیم و حتی از شهرداری هم بودجه نمی گیریم. اما با این حال سعی کردیم تا جایی که در توان داریم به رانندگان خدمات بدهیم. از آنجمله می توان به راه اندازی دو جایگاه اختصاصی CNG اشاره کنم . نوسازی و احداث ایستگاه های جدید تاکسی که بسیار شکیل است که این مورد پیشنهاد و دستور مستقیم آقای عبوری بود که رانندگان باید در زمان انتظار در صف جایگاه آبرومندی داشته باشند که در شأن شان باشد.

 

به خاطر تغییر شرایط اقتصادی ما بیکار ننشستیم و طرح های رفاهی را به جریان انداختیم. با هتلی در مشهد هماهنگ شده با هزینه اندک همراه با صبحانه، ناهار و شام. در بحث لاستیک تفاهم نامه ای با دو لاستیک فروشی بزرگ و معتبر امضا شده تا به قیمت تعاونی به راننده ها لاستیک بدهند و حتی یکی از آنها قسطی بودن را هم به خدماتش اضافه کرده است.

با مشاور حقوقی قرارداد بسته ایم و در سازمان مستقر شده تا مشاوره رایگان به رانندگان اتوبوس و تاکسی بدهد.

با چند آموزشگاه علمی معتبر شهر هم قرارداد بسته ایم تا فرزندان رانندگان با 30 درصد تخفیف در آنها ثبت نام شوند.

 

 

ساری کارت هنوز به اهدافش نرسیده

کارتخوان ها روی تاکسی هم با دستور مستقیم شهردار برقرار شد، هرچند اوایل استقبال اندک بود و هنوز هم مردم نمی دانند استفاده از این کارت ها چه فوایدی دارد اما الان همه تاکسی های ما مجهز به کارتخوان هستند و هرکسی به هربهانه ای این دستگاه را نداشته باشد یا تراکنش اندکی داشته باشد بلافاصله او را می خواهیم و دلیل را جویا میشویم. جالب است بدانید اوایل حتی تراکنش به 1000 هم نمی رسید ولی الان تراکنش به 130 میلیون رسیده و اگر مردم همت کنند و سازمان فاوا و رسانه ها فواید فراوان کارتخوان ها را تبلیغ کنند این شهر می توانند در این حوزه کاملا دگرگون شود. اولا دیگر نیازی نیست بر سر پول خرد چانه بزنند و کرایه 775 تومانی را پرداخت می کنند، ثانیا از انواع بیماری ها در امان خواهند بود .

متاسفانه نقد من این است که تعداد باجه های ساری کارت کم شده یا از ساعت کاری شان کاسته شده و همچنین ایستگاه های جدید هم اضافه نشده که تقاضای ما این است این طرح مهم مثل روزهای اولش جدی گرفته شود.

 

تعمیرگاه مرکزی ارم؛ فرصتی عالی در شرایط دشوار اقتصادی

از جمله اقدامات دیگر که در کشور کم سابقه بوده راه اندازی تعمیرگاه مرکزی و اختصاصی برای تاکسی ها، اتوبوس ها و مینی بوس هاست که در «ارم» ساخته شده است و الان لاستیک فروشی، لوازم یدکی، تعویض روغنی و ... هم در آنجا مستقر شده تا مجموعه ای بی نظیر و کامل را با بهترین نرخ ها و به صورت قسطی و با گارانتی سازمان بسازد. شاید اندکی دوری مسافت برای راننده ها سخت باشد و به دلیل اینکه هر راننده ای تعمیرکار خودش را دارد و سالهاست به او عادت کرده هنوز استقبال موردنظر از این تعمیرگاه مرکزی نشده باشد،  اما با عنایت به توسعه سریع ساری، چاره ای جز استقرار این مراکز در مناطق حاشیه شهر نیست.

 

از نکات مهم دیگر ثبت نام دیزلی هاست. هم اکنون 1250 دستگاه دیزل های درون شهری 2سال است که زیرمجموعه ما هستند و کارت سوختشان ماهانه شارژ می شود.

 

 

 

مردم به جای اسنپ و تپسی از شرکت های ساروی حمایت کنند

درباره تاکسی های برخط هم خیلی از ما سول می شود، بنده نمی خواهم وارد جزئیات شوم که اسنپ، تپسی و ... چگونه در کشور مجوز گرفته اند و مراحلشان چیست ولی از نظر ما آنها هنوز از سازمان ما مجوزی ندارند. به تمامی دستگاه ها نیز نامه زده ایم و معایب و محاسنش را گفته ایم. بارها نیز خودم و کارشناسانم بازدید میدانی کرده اند. از نظر ما  «تاکسی من» و «آی تاکسی» قانونی و دارای مجوز کامل هستند و پیشنهاد ما هم این است مردم از این دو به علاوه «تیراژه» استفاده کنند که اولا سودی به شرکت های بومی ساری برسد و هم اینکه هرنوع اعتراضی داشتند می توانند به ما مراجعه کنند تا رسیدگی کنیم. نرخ این شرکت ها نیز بسیار منصفانه است و رانندگانشان هم به دلیل بومی بودن با راه ها کاملا آشنا هستند.

 

درباره ترافیک ساری انتقاداتی به شهرداری و مسئولان وارد است که من باید توضیحاتی را ارائه کنم. نخست اینکه همانطر که پیشتر گفتم هیچ شهرداری به فکر طرح جامع ترافیکی نبود و وضعیت فعلی ساری حاصل همان بی توجهی است، خوشبختانه دکتر عبوری فاز یک راه تمام کرده اند. در بسیاری از مناطق نیز جانمایی های تاریخی نادرست مشکل آفرین است. مثلا بیمارستان امام(ره) در خیابان امیرمازندارنی اصلی ترین دلیل ترافیک این خیابان و خیابان های منتهی به آن است که واقعا راه حلی برایش نیست جز یک تغییر ساختار اساسی، هرچند ما چند پارکینگ در آن حوزه در نظر گرفتیم اما دلیل اصلی ترافیک پیاده کردن بیماران جلوی درب اورژانس است.

 

اجازه بدهید شما را به چند سال پیش ببرم که با وجود کمتر بودن چشمگیر خودروها ترافیک ساری دیوانه کننده بود. اما حالا با تقریبا دوبرابر شدن خوردها، افزایش جمعیت ساری و سه و نیم برابر شدن میزان مهاجرت شما شاهد چندبرابر شدن مشکلات ترافیکی شهر نیستید بلکه بسیاری از آنها حل شده است. برای روشن شدن بهتر وضعیت شما را به مثال های زیر ارجاع می دهم که همگی در 5 سال اخیر اجرا شده و نقشی کلیدی در حوزه حمل و نقل و ترافیک ساری داشته است:

 

 

35 سال سکون، 5 سال سازندگی بی وقفه

تعریض خیابان مازیار در جنب بوستان بزرگ ولایت که واقعا در کاهش ترافیک چند خیابان اصلی تاثیر شگرفی داشت. خصوصا اینکه شهردار اجازه قطع کردن درختان را هم نداد و این بسیار دشوار است که شما با حفظ بافت طبیعی آنهم در شهری تاریخی مثل ساری گره ترافیکی را بشکنید

 

تعریض میدان شهرآشوب( دروازه بابل سابق) که همه می دانیم گره ترافیک فردوسی، رازی و شیخ طبرسی را تا حد زیادی کاهش داد و البته نمایی بسیار زیبا و منحصربه فرد به بخش مرکزی ساری داد.

 

روگذر بزرگ در قالب پل های شهید نوری در ذغالچال که معضل ترافیک ورودی شرقی ساری را بعد از دو دهه حل کرد.

 

زیرگذر شهید کمالی در قسمت زیرین پل های شهید نوری که پس از چند دهه پرحادثه سرانجام مهمترين مطالبه ساكنان زغالچال را پاسخ داد.

 

زیرگذرهای تخصصی پل گردن در بلوار داراب که برای نخستین بار درشمال کشور توسط یک شرکت بومی ( متعلق به ساری) اجرا شد. در حالیکه تمام طرح های عمرانی قبل از آقای عبوری توسط شرکت های غیربومی و بعضا توسط شرکت هایی از شهرهای دیگر مازندارن انجام شد!!

 

احداث میدان کارگر در خیابان امیرمازندارنی که ترافیک شهبند، بازار روز و امیرمازندرانی را از میان برد.

 

بازگشایی میانگذر بلوار پاسداران به کمربندی غربیکه از باغ کلبادی می گذرد و به زودی از مشکل ترافیک میدان امام(ره) تاحد زیادی خواهد کاست.

 

زیرگذر میدان فرح آباد که گردشگران را مستقیما به دریا هدایت می کند و معضلاتی را که ساخت پل روگذر قبلی ایجاد کرده بود پوشش می دهد، ضمن اینکه نمای بسیار زیبایی به خروجی شمالی ساری داده است.

 

بررسی احداث دوربردگردان از ابتدای جاده ساری به جویبار، محدوده مجتمع ورزشی مرحوم داراب که از گره ترافیکی این منطقه به شکل معناداری خواهد کاست.

 

بازگشایی میانگدر شهیدمهدوی که خیابان فرهنگ را به بلوار طالقانی متصل کرد وترافیک چندساله میدان شهدا را از بین برد.

 

 احداث پل روگذر شهیدان رضایی که بلوار کشاورز را به کمربندی متصل می کند. این پروژه به ساکنان جنوب شهر ساری نشان داد که توسعه متوازن است و اگر مثلا در میدان فرح آباد کاری صورت می گیرد بلوار کشاورز فراموش نمی شود. این روگذر که مزین به نام برادران فرماندارمحترم ساری است تشخص دیگری به جنوب شهر داد و از مشکلات ترافیکی این راه پرتردد تا حد زیادی کاست.

 

احداث زیرگذر شهید مصطفی علمدار که تا چند هفته دیگر ترافیک کمرشکن میدان هلال احمر را از بین می برد دردی را چاره می کند که گذشتگان از درمانش عاجز بودند.

 

اصلاح هندسی ده ها دوربرگردان در اقصی نقاط شهر به ویژه نقاط پرحادثه  که دهه ها به حال خود رها شده بودند.

 

بازگشایی و تعریض خیابان منتهی به امامزاده عباس و تعریض ورودی امامزاده یحیی(ع) ازجمله اتفاقاتی بود که بسیاری آن را باعنایت به حواشی اجتماعی اش غیرممکن میدانستند اما جالب است بدانید مردم شخصا سندها را به شهردار تقدیم می کردند و این همیاری حاصل خدمت شهرداری به مردم و اعتماد ایجاد شده میان آنهاست. تعریض این دو بخش نه تنها به گردشگری ساری کمک دوچندانی کرده، بلکه مشکلات ترافیکی را نیز تا حد بسیار زیادی کاهش داده است.

 

افتتاح فاز اول پروژه میان گذر شمالی که شرق به غرب ساری را متصل می کند و همزمان از ترافیک کمربندی و خیابان امیرمازندارنی می کاهد.

 

 

این موارد تنها بخشی از اقدامات عمرانی در حوزه ترافیک است که همه آنها در 5سال صورت گرفته در حالیکه در 35سال گذشته فقط 2 روگذر در میدان خزر( فرح آباد) و دخانیات ایجاد شده بود که البته نمی خواهم وارد ایرادات فنی فراوان آنها و مشکلاتی که برای شهر ایجاد کرد بشوم. وقتی شما این میزان کار زیربنایی و ساختاری را در 5 سال با سکون و عقب ماندگی 35 سال قبل مقایسه می کنید واقعا متعجب می شوید.

 

مخالفت با «پیاده راه قارن» علیرغم افتتاح طرح توسط رییس جمهور

اما هنوز چند گره ترافیکی بزرگ در شهر هست که به دلیل قدمت ساری به خصوص شهرسازی در بخش های مرکزی شهر است. متاسفانه با «پیاده راه قارن» که با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهور به نوعی مجوز افتتاح گرفت به دلایلی مسکوت گذاشته شد و بعدها مورد مخالفت قرار گرفت در حالیکه تمام شهرهای دیگری که آن روز دستور ویدئو کنفرانسی گرفتند کار را آغاز کردند.

 

پیشنهاد بنده این است که در خیابان قارن خط ویژه ای در سمت راست( که پارک ممنوع است) ایجاد شود آنوقت مردم، هم از خوردوی شخصی کمتر استفاده می کنند و هم مشکل ترافیک این خیابان که به فرهنگ و گاهی به میدان شهرداری هم سرایت می کند برطرف می شود. بر اساس ترددسنجی ما روزانه بیش از 10هزار خودروی عمومی از خیابان فرهنگ و قارن تردد می کنند.

 

یکی دیگر از مشکلات ترافیکی ساری این است که تعداد خودروهای موجود از ظرفیت شهر بیشتر است. بعضا در یک خانواده چند اتومبیل وجود دارد . فرسودگی ناوگان در حوزه اتوبوس ها هم باید برطرف شود . تقریبا خرید هر اتوبوس بیش از 1 میلیاردتومان هزینه دارد که در توان راننده نیست و دولت هم یارانه نمی دهد .

 

 

یکی از اصلی ترین گلایه های رانندگان ناوگان عمومی به ویژه تاکسی ها، تردد و مسافرکشی خودروهای شخصی است، که بعضا دیده شده ساروی هم نیستند. حل این مشکل در دایره وظایف قانونی شهرداری نیست. راهش این است که مسافربرهای شخصی خودروی خود را بدل به تاکسی کنند که ما هم استقبال می کنیم اما بیشتر از این جزو وظایف ما نیست و دولت و قوه قضائیه باید ورود کند. بنده با اضافه کردن تاکسی جدید مخالفم و همانطور که گفتم در این مدت نه تنها هیچ تاکسی جدیدید اضافه نکردیم که حتی 10 تاکسی هم کم شد.اگر پیشنهاد ما برای لاین ویژه مخصوصا در فرهنگ و قارن اجرا شود آنوقت عرصه بر مسافربرهای شخصی تنگ می شود و به سمت تاکسی شدن تمایل پیدا می کنند.

 

شهرداری ساری در حوزه خودروهای دیزل هم ورود کرده و هم اکنون 1250 دیزل درون شهری حدود 2 سال است که زیرمجموعه ما هستند و کارت سوختشان ماهانه شارژ می شود.

 

 

در حال حاضر 56 دستگاه اتوبوس و مینی باس در شهر مشغول سرویس دهی هستند. ناوگان اتوبوسرانی ما نیازمند حمایت بیشتری است. ما البته هروقت بتوانیم کمک می کنیم. مثلا در انتهای فهمیده یک زمین خالی وجود داشت با یک مغازه که رانندگان تقاضا کردند برای استراحتشان آنجا را برایشان اجاره کنیم که ما موفقت کردیم تا ساماندهی شوند و راحت باشند. اما به هرحال ما در هر منطقه نیاز به یک «پارک سوار» شیک داریم. الان زمینی که ابتدای خیابان مدرس سالها رها شده بود و پاتوق معتادان بود، چندسال است با دستور آقای شهردار بدل به پارکینگ اتوبوس ها شده که هم از ترافیک و تجمع اتوبوس ها در خیابان کم کرده و هم منظره شهری را مخدوش نمی کند.

به زودی غرفه مطالعه در اتوبوس ها راه اندازی می شود و سعی داریم برنامه های نوینی را در این حوزه پیاده کنیم که منتظر ایده ها و نظرات کارشناسانی هستیم که موضوع را با آنها درمیان گذاشتیم. ما از نظر همه مردم استقبال می کنیم و شهروندان می توانند از طریق سامانه پیامکی:

300022232425  یا سامانه 137 با سازمان حمل و نقل بار و مسافر درون شهری شهرداری ساری ارتباط برقرار کرده و نظرات، انتقادات و پیشنهاداتشان را با درمیان بگدارند.

 

 

استفاده از این مطلب با ذکر نام عبارت مجاز می باشد.

 

 

اخبار مرتبط
آخرین وضعیت گزینه های مطرح برای استانداری مازندران / سرنوشت حسین زادگان و عبوری چه خواهد شد؟ بازگشت عبوری به فرمول یک/ چگونه می توان یک موج را متوقف کرد؟ نرخ کرایه تاکسی ساری افزایش یافت+ تصویر شرط عبوری برای خداحافظی از شهرداری/ لیست بلند سوال های شهردار از منتقدان/ ازجزییات اشتغالزاترین پروژه استان تا بازگشت عبوری به پروژه های ۱۰۰ روزه فاصله عبوری با شهرداران استان وکشور یک به ۹۰ است / او شهرسازی قهار و روانشناسی بی نظیراست به جای توهین و تهمت و برخورد احساسی، سند ارائه کنید l قمه را غلاف کنیم و راه کتابخانه در پیش بگیریم روز آرش روز ساری شد/ آغاز پروسه ثبت روزساری در تقویم رسمی کشور جشن افتتاح بوستان ولایت ساری در شب نیمه شعبان با حضور نوبخت؛ معاون رییس جمهور ممنون آقای عبوری که ایستادگی کردید / از مغازه‌داران ساروی و نیروی انتظامی متشکریم اسکیت سواری در لندن، پمپاژ مونواکسیدکربن در تهران/مازندرانی ها اتوبوس دوست ندارند

ارسال نظر

نام
پست الکترونیک
متن
captcha
ارسال

نظرات ارسال شده

باقرزادگان
شنبه ۱۲ آیان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
واقعا اگر کسی لین خدمات را در شهر نبیند بی انصافی است. واقعا حالی دارد که زیلویی در وسط شهر در بوستان ولایت پهن کنی و شام را زیر درختانی که می دانی دهه هاست اینجا هستند در کنار خانواده بخوری. همین لذت ساده از ما دریغ شده بود که با همت اقای عبوری حالا پادگان از شهر بیرون رفته و جایش پارک آمده است. خدا پدر و برادرانش را بیامرزد و به او سلامتی بدهد