امروز : یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت : ۱۲:۲۰ PM
اختصاصی عبارت
گفتگویی با عباس مهدوی به بهانه انتشار فراخوان نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر استان مازندران؛

روابطی که باید عمومی باشد!

عباس مهدوی+عبارت
    -     کد خبر: 42599
    -     تاريخ انتشار : ۱۳۹۸/۷/۱۱|۱۱:۴۱
سرویس : سیاست >> دولت
در این جشنواره، روابط عمومی ها در بخش های مطالعات اجتماعی، برنامه ریزی، انتشارات، ارتباطات الکترونیک، تبلیغات، ارتباطات رسانه ای و فعالیت های فرهنگی ارزیابی می شوند. اما دو بخش ویژه در بین این سرفصل ها توجه بیشتری را به خود جلب می کند، بخش دیپلماسی و ترویج کالای ایرانی.

عبارت-گروه سیاسی: وقتی اسم روابط عمومی ادارات را می شنویم شاید فقط تصورمان بازتاب اخبار جاری ادارات در سایت یا چند رسانه و یا این قبیل چیز ها باشد. اما می توان با آموزش درست از امکانات این قسمت تقریبا به روزآوری نشده ی ادارات استفاده های بهتری نیز کرد. امروزه در سراسر دنیا، روابط عمومی ها مسئولیت های مهمی را در هر ارگان بر عهده دارند. ارتباط دوسویه بین مردم و سازمان پراهمیت ترین قسمت کار روابط عمومی است که به نظر این روزها در ادارات اقیم مانده است. همچنین معرفی نهاد مربوطه به مردم توسط این بخش صورت می گیرد که این امر هم به صورت راضی کننده ای در ادارات ما مشاهده نمی شود. در همین راستا استانداری مازندران طرحی را در نظر گرفت تا از پتانسیل های موجود در این بخش نفع بیشتری عاید ادارات کند.بر همین اساس نیز فراخوان نخستین «جشنواره روابط عمومی های برتر استان مازندران» منتشر شد. این مسئله را می توان اتفاقی مثبت در زمینه ی ارتقاء کیفیت و پویایی این بخش مهم در ادارات استان مازندران دانست.

عباس مهدوی رئیس روابط عمومی استانداری مازندران با پیگیری هایی که در این زمینه انجام داد تنها یک گام تا برگزاری اولین دوره ی این جشنواره دراستان مازندران فاصله دارد. وی در گفتگویی با خبرنگار عبارت گفت: یکی از ضروریات فعلی استان مازندران در این زمینه پیدا کردن شناخت کافی از وضعیت روابط عمومی های فعال در سطح استان است تا بتوانیم ارزیابی درستی از آنها داشته باشیم. به نظرم اگر روابط عمومی ها در تمام این سالها کارشان را در زمینه های مختلف درست انجام میدادند، شاهد کاهش نارضایتی های عمومی بودیم. من فکر می کنم در دنیا این سبک از روابط عمومی که ما استفده می کنیم منسوخ شده. ساختار ما بیشتر بر این مبنا است که چقدر ارتباط ما با رسانه ها خوب است یا چه بنر خوبی می زنیم یا چند جلسه برگزار می کنیم در صورتی که به عنوان مثال ما شاید نام امپراطور ژاپن را ندانیم ولی محصول تویوتا که مربوط به ژاپن است در کل دنیا مطرح شده. متاسفانه روابط عمومی های ادارات بیشتر شبیه روابط عمومی مدیر یا رئیسآن اداره شده. وظیفه واقعی روابط عمومی این است که فعالیت هایی انجام دهد تا به توسعه استان یا کشور منجر شود نه صرفا اطلاع رسانی امور جاری ادارات.

در این جشنواره، روابط عمومی ها در بخش های مطالعات اجتماعی، برنامه ریزی، انتشارات، ارتباطات الکترونیک، تبلیغات، ارتباطات رسانه ای و فعالیت های فرهنگی ارزیابی می شوند. اما دو بخش ویژه در بین این سرفصل ها توجه بیشتری را به خود جلب می کند، بخش دیپلماسی و ترویج کالای ایرانی. عباس مهدوی در همین زمینه افزود: برای ما مهم است که ببینینم کدام دستگاه ما در ارتباطات با کشور های دیگر موفق است یا چه کمکی به صادرات در بخش های مختلف مثل کشاورزی می کند یا مثلا در مواردی شهرداریها با شهر های خارجی پیمان خواهرخواندگی امضا می کنند اما هیچ استفاده ای از آن نمی شود و یکی از عوامل آن ضعف در بخش روابط عمومی است. همچنین هر اداره ای وظیفه دارد کالا های ایرانی مربوط به بخش خودش را حمایت یا حداقل معرفی نماید تا با این کار کمکی به اقتصاد استان کرده و گامی رو به جلو در این زمینه برداشته باشد.

وی در ارتباط با کمکی که روابط عمومی می تواند به تولید کنندگان بکند مثال جالبی زد و گفت: مثلا روابط عمومی جهاد کشاورزی در یک شهرستان باید خبرهای مربوط به تولیدکنندگان و کشاورزان برتر آن شهر را کار کند و برای آنها نشست خبری برگزار کند تا اخبار آن در سطح استان و کشور انتشار یابد نه اینکه تنها از سخنرانی های مدیران در ارتباط با تولید و کشاورزی خبرهایی را مخابره کند. متاسفانه سلیقه ی ادارات و مدیران ما در گذشته باقی مانده است. من قول می دهم در این جشنواره با سلایق ادارات کاری نداشته باشیم و کسانی را منتخب کنیم که با عملکردشان با استاندارد های روز دنیا تطبیق بیشتری داشته باشد.

مهدوی همچنین گفت که برای داوری این رویداد از داوران مختلف و متخصص در هر بخش استفاده خواهد شد تا بررسی جامع تر و تخصصی تری ار عملکرد روابط عمومی ها صورت گیرد.

رئیس روابط عمومی استاندرای مازندران همچنین از برگزاری کارگاه های آموزشی در موازات این جشنواره برای روابط عمومی ها خبر داد و گفت: برای تیم برتر این جشنواره در هر بخش سعی داریم توری تهیه کنیم تا به یکی از کشور های همسایه رفته و از تجربیات و علم آنان در این زمینه استفاده کنند و جنبه ی آموزشی برای آنها داشته باشد تا به رشد و ارتقاء کیفیتشان کمکی کرده باشیم.

وی زمان برگزاری نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر مازندران را آذر ماه امسال اعلام کرد. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات و نحوه ثبت نام در این جشنواره نیز می توانید به سایت استانداری مازندران به نشانی ostan-mz.ir مراجعه کنید.

به گزارش عبارت برنامه بعدی که روابط عمومی استانداری برای پاییز 98 در نظر دارد برگزاری نشست خبری با تولید کنندگان برتر استان است که این امر هم تبلیغاتی برای آنها محسوب می شود و هم می تواند اتفاق جذابی برای تولید کنندگان و کارآفرینان استان و حتی رسانه های مازندران باشد.

 

بازنشر این مطلب با ذکر نام عبارت مجاز است.

ارسال نظر

نام
پست الکترونیک
متن
captcha
ارسال