امروز : یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ ساعت : ۱۲:۱۲ AM
اختصاصی
استقبال مردم از سی ان جی در مازندران ۵۰ درصد افزایش یافت؛

اندر احوالات سوخت پاک، ارزان و شلوغ ! / برای صف های طولانی سی ان جی چه تدبیری اندیشیده اید؟

سی ان جی+عبارت
    -     کد خبر: 48265
    -     تاريخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۳|۱۱:۳۶
در وهله اول این که در این گرانی هنوز عده ای می توانند به کمک این سوخت با دغدغه ی کمتری به زندگی بپردازند نکته ی بسیار خوبی است و بهتر هم این که آلایندگی سی ان جی به گفته کارشناسان کمتر از بنزین است و این کار به پاکیزگی هوا نیز کمک می کند.

عبارت - گروه اقتصاد: این روزها تصویر صف های طولانی در جایگاه های گاز سی ان جی  به تصویری تکراری برای شهروندان تبدیل شده. پس از گرانی بنزین بسیاری از افراد رو به استفاده از سوخت جایگزین سی ان جی آوردند و جایگاه هایی که بعضا به خاطر خلوت بودن تعداد کمپرسورها را کاهش داده بودند این روزها وقت سر خاراندن ندارند.

در وهله اول این که در این گرانی هنوز عده ای می توانند به کمک این سوخت با دغدغه ی کمتری به زندگی بپردازند نکته ی بسیار خوبی است و بهتر هم این که آلایندگی سی ان جی به گفته کارشناسان کمتر از بنزین است و این کار به پاکیزگی هوا نیز کمک می کند.

اما مشکل اینجاست  استقبال مردم به حدی زیاد شده که گاها برای پر کردن یک باک سی ان جی که در ماشین های مختلف بین 300 تا 500 کیلومتر را می توان با آن طی کرد چند ساعت زمان نیاز است! وقتی پای صحبت بسیاری از رانندگان تاکسی بنشینید از این موضوع گله دارند. به نظر حق هم تا حد زیادی با آن ها است.

اگر در ساعت کاری و زمان اوج حمل و نقل شهری به جایگاه بروند و در صف بمانند درآمدشان را از دست می دهند و اگر هم در ساعات پایانی شب برای این کار بروند گرفتار صف های طویل حتی چند کیلومتری می شوند. به تازگی هم عده ای تصمیم گرفتند در ساعات اولیه صبح برای پر کردن مخزن ماشین بروند که در ابتدا این تکنیک جواب هم داد اما بعد از مدت کوتاه در این ساعت هم جایگاه ها مانند بقیه روز پر از ماشین شدند و دوباره همان داستان تکراری.

یکی از رانندگان تاکسی در شهر ساری به خبرنگار عبارت گفت: من در روز 2 بار باید مخزن گاز ماشین را پر کنم که با صف هایی که می بینید واقعا کار سختی شده. بعضی روزها دیگر برای ناهار به خانه نمی روم و آن ساعت را مجبورم در صف گاز بمانم.

اکثر رانندگان خطوط شهری مشکلاتی از این دست دارند و نمی دانند برای حل آن باید منتظر چه ارگانی باشند یا اصلا حل شدنی هست یا نه. البته در بلند مدت با ایجاد جایگاه های جدید و تبدیل بعضی از پمپ بنزین ها که کم کم خلوت خواهند شد به جایگاه گاز طبیعی مطمئنا از ترافیک ایجاد شده در جایگاه ها کاسته خواهد شد در حال حاضر هم حداقل در منطقه ساری با 86 جایگاه وضعیت بدی در این زمینه شاهد نیستیم اما در کوتاه مدت حل این مسئله به مدیریتی خلاق نیازمند است.

اولین کار این است که مردم ساعات مراجعه به این جایگاه ها را در کل روز پخش کنند و این طور نباشد که در یک ساعات خاص از حضور بیش از حد ماشین ها صف به خیابان کشیده شود و باعث ایجاد ترافیک در سطح شهر باشد اما در ساعاتی دیگر همان جایگاه خلوت و سوت و کور باشد. حداقل در شرایط فعلی کمک مردم در هر زمینه ای برای حل مشکلات مختلف لازم و ضروری به نظر می رسد.

اما چه کاری که برای رانندگان تاکسی می شود انجام داد؟ شاید بتوان یک یا چند جایگاه را بسته به نیاز مختص استفاده ی تاکسی ها و ماشین های عمومی بکنیم تا آن ها در صف مردم عادی نباشند و بتوانند سریع تر به کارشان برسند. این کار علاوه بر اینکه برای رانندگان مفید است و آن ها را خشنود می کند باعث می شود تا خدشه ای به حمل و نقل عمومی شهر وارد نشود و مردم در هر ساعتی بتوانند از تاکسی ها استفاده کنند. شاید حتی بتوان ذره ای از بار ترافیک شهر های شلوغ را با این کار کم کرد.

البته مسئولان  این نوید را به افرادی که به دنبال تاسیس جایگاه سی ان جی جدید هستند، دادند که آنها می‌توانند با مراجعه شرکن پخش فراورده های نفتی در اسرع وقت مجوزهای لازم را برای این کار را اخذ نمایند و این اطمینان را به آن ها دادند که به لحاظ رعایت فاصله میان جایگاه‌ها نیز هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.

 

ارسال نظر

نام
پست الکترونیک
متن
captcha
ارسال