امروز : جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت : ۷:۱۵ AM
شفاخانه / ۴۳
بسته ویژه دانستنی های روز سلامت در عبارت؛

جوان سازی دور چشم فقط در ۱ دقیقه! / اصول دویدن برای چربی سوزی بیشتر / ضد ویروس ترین ادویه را بشناسید / خوراکی هایی که دشمن استرس اند

شفاخانه عبارت + عبارت
    -     کد خبر: 48757
    -     تاريخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۳|۱۰:۳۵
«شفاخانه عبارت» بسته ویژه خبری حوزه ی سلامت است که به صورت روزانه توسط تحریریه عبارت تهیه و منتشر می شود. با خواندن این ستون شما از به روزترین مطالب مرتبط با سلامت مطلع خواهید شد.

جوان سازی دور چشم فقط در 1 دقیقه!

 

ماساژ شیاتسو یک تکنیک عالی برای رفع سریع چین و چروک دور چشم هاست که می تواند چشم ها خیلی زود جوان کند فقط باید نقاط فشاری آن را خوب بلد باشید.
با نگاه کردن به آینه می توانیم ببینیم که تاثیر سن بر چشمان ما ظاهر می شود و باعث می شود که ما خسته و غمگین به نظر برسیم. ابرو ها، پلک های بالا و گوشه های بیرونی چشم ها به پایین متمایل می شوند و چین و چروک های کوچک بر روی صورت ظاهر می شوند و البته آن ها ممکن است به خاطر تورم صورت عمیق شوند.
ماساژ ویژه ای به نام شیتسو می تواند کمک کند و ناحیه اطراف چشم ها را به حالت اولیه خود برگرداند. با انواع دیگر ماساژ هم متفاوت است، چون تنها حرکات آن نقطه های ویژه ای را روی صورت فشار می آورند، بیشتر توسط زنان ژاپنی انجام می شود و شاید این راز زیبایی و جوانی آن ها باشد.
ما در دنیای حاضر به این نوع ماساژ علاقه پیدا کردیم که بیشتر و بیشتر در سراسر دنیا محبوب می شود، حتی با وجود اینکه این ماساژ توسط طب ژاپنی به طور رسمی شناخته شده است. ماساژ شیتسو روزمره تنها 1 دقیقه طول می کشد و باید در صبح انجام شود، به خصوص هر وقت که احساس می کنید چشم های تان خسته هستند.

نام ماساژ از 2 کلمه ژاپنی “فشار” و “انگشت” گرفته شده است و در آغاز قرن بیستم توسط توکوجیرو نامیکوشی ایجاد شد، این ماساژ مبتنی بر دانش آناتومی و اسرار پزشکی تبتی است و خالقش از آن برای درمان آرتروز استفاده می کرد.
این روش ساده و موثر توسط مردم ژاپن مورد علاقه و پذیرش قرار گرفت و رسماً توسط مرجع پزشکی این کشور به رسمیت شناخته شد و هنوز هم به طور فعال در ژاپن، از جمله در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.
به طور جالبی، نویسنده این روش تا سن 95 سالگی زیست و جوان تر از سن واقعی اش به نظر می رسید، او عادت داشت بگوید که این ماساژ، براساس غریزه ما برای لمس و گرم کردن نقاط آسیب دیده است.نقطه های ویژه ای در روی صورت و بدن وجود دارند که در زمان فشرده شدن به گردش بهتر خون و مایع لنفاوی کمک می کنند، هم چنین متابولیسم را در بافت ها سرعت می بخشد و آن را موثرتر می سازد، به همین دلیل فرآیند طبیعی جوان سازی دوباره آغاز می شود.
شما نباید مناطق را ماساژ دهید، بلکه فقط فشار لازم دارند (مناطق فقط می توانند توسط یک متخصص انجام شوند). فشار را با شدت متوسط اعمال کنید تا کمی احساس ناراحتی بکنید.اگر در مورد منطقه اطراف چشم ها می خواهید انجام دهید، این ماساژ به این موارد کمک می کند:
تقویت ماهیچه ها، صاف کردن چین و چروک ها؛ کشش پوست. و اینها با تحریک تولید تسریع شده کلاژن و الاستین و تولید روغن کار می کنند.

جوان سازی زیر چشم ها

ناحیه فشار:زیر چشم ها، بر روی استخوان.
انگشتان سبابه, وسطی و حلقه خود را روی این نقاط قرار داده و فشار دهید.
زمان:10 ثانیه. 2 بار تکرار
این تمرینات را می توان به صورت جداگانه و یا به صورت یک ماساژ صورت کامل با تکنیک شیاتسو انجام داد. آن ها همچنین می توانند هر نوع ماساژ درمانی دیگری را موثرتر کنند.

 

 

اصول دویدن برای چربی سوزی بیشتر

 

به نقل از هفته نامه سلامت برای کاهش وزن ورزش‌های هوازی با شدت متوسط توصیه می‌شود. هریک ساعت دویدن با سرعت متوسط باعث سوختن حدود 300 کیلوکالری انرژی می‌شود و بیشتر افراد هم ترجیح می‌دهند با همین ورزش سبک، از شر اضافه‌وزن خود خلاص شوند.

 دویدن جزو ورزش‌های هوازی است و می‌تواند باعث چربی‌سوزی در بدن شود. به‌همین دلیل هم افراد مبتلا به چاقی‌های موضعی مانند چاقی شکمی یا چاقی پهلوها می‌توانند با تنها 45-30 دقیقه ورزش کردن در طول روز، به مرور زمان از دست چربی‌های اضافی خود راحت شوند. اما به شرط اینکه اصول دویدن را رعایت کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

ورزش‌های آبی یا دوچرخه ثابت با زین بالا (برای اینکه فشار کمتری به اندام تحتانی وارد شود) را برای افرادی که وزن بالای 100 کیلوگرم دارند توصیه می‌کنیم. در وزن‌های بالا دویدن به‌دلیل تاثیر بدی که روی مفاصل زانو می‌گذارد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.


آرام بدوید

دویدن تند و سرعتی به چربی‌سوزی کمک نمی‌کند زیرا بدن را به وضعیت بی‌هوازی می‌برد و از منابع گلیکوژنی عضلات استفاده می‌شود. البته راه رفتن تند و دویدن آرام با احتیاط و در صورتی که تعادل فرد هنگام ورزش به هم نخورد، می‌تواند در چربی‌سوزی و تعادل کالری مفید باشد. با 15 دقیقه دویدن آرام حدود 300 تا 400 کالری سوزانده می‌شود. از آنجا که 10 تا 15 دقیقه بعد از ورزش بدن در حالت چربی‌سوزی قرار دارد، اگر ورزش هوازی به زمان‌های کوتاه‌تری تقسیم شود و به جای نیم‌ساعت تا 45 دقیقه مداوم، 2 تا 3 نوبت 15 دقیقه‌ای در روز انجام شود، در مجموع چربی‌سوزی بیشتر می‌شود و کاهش وزن تسریع خواهدشد.


ضربان قلب

برای اینکه بتوانید کالری مناسبی در طول دویدن بسوزانید، باید ضربان قلب شما بالا برود تا هم سوخت و ساز بدنتان بیشتر شود و هم گرمای آن. از این‌رو، سرعت دویدن را متناسب با توان بدنی خود و به اندازه‌ای که افزایش بی‌خطر ضربان قلبتان را حس کنید، بالا ببرید.


انقباض عضلات شکم

با منقبض کردن عضلات شکم و تو بردن آنها هنگام دویدن، هم کالری بیشتری بسوزانید، هم از شر چربی‌های شکمی خلاص شوید و هم فرم مناسبی به شکم خود بدهید.


بلند کردن زانوها

در طول دویدن و زمانی که یکی از زانوها را در راستای شانه‌ها و قفسه‌سینه به‌سمت بالا خم می‌کنید، زانوی دیگر را کاملا راست نگه‌دارید.


گام‌های بلند

برای ایجاد کشش بیشتر در عضلات جلو و پشت ران، سعی کنید بلندترین گام‌های ممکن را در طول دویدن بردارید.


کفش مناسب برای دویدن

کفشی که برای دویدن انتخاب می‌کنید، باید کاملا سبک باشد تا سنگینی آن باعث آزار مچ پاها نشود و شما را از ادامه دویدن بازندارد. کف کفش ورزشی مخصوص دویدن هم باید به اندازه کافی نرم و انعطاف‌پذیر باشد که بتواند هنگام اصابت پا به زمین هنگام دویدن، فشار واردشده به کف پا را بگیرد و باعث ایجاد دردهای موضعی در ناحیه کف و پاشنه پا نشود. پهنای کفش ورزشی هم از اهمیت بالایی برخوردار است. پنجه و پشت کفش‌های مخصوص دویدن باید به اندازه کافی پهن باشند تا باریکی احتمالی آنها نتواند مچ و پاشنه پا را تحت فشار قرار دهد و دویدن را برایتان آزاردهنده کند. بهتر است کتانی‌های مخصوص دویدن حدود 2 سانتی‌متر لژ هم داشته باشند تا فشار وارده به کمر و زانوها هنگام دویدن کمتر شود.


وضعیت بدن

هنگام دویدن، شانه‌های خود را کمی به سمت عقب متمایل و آنها را شل کنید. نگاه چشم‌ها به روبرو و در راستای چانه باشد.


حالت لباس

بهتر است بر خلاف آنچه در این تصویر می‌بینید، یک لباس ورزشی بدون آستین، نخی، نرم و راحت بپوشید و از پوشاندن دست‌ها، آرنج‌ها و بازوها پرهیز کنید، تا کششی که لباس‌های آستین‌دار برایتان ایجاد می‌کند، ورزش را برایتان سخت نکند.


موقعیت دست‌ها

آرنج خود را تا جایی که ساعد و بازوها حالت 90 درجه به خود بگیرند، خم کنید. در طول دویدن، بازو و ساعدتان را با حفظ حالتشان، جلو و عقب ببرید.


انقباض عضلات سرینی

برای تقویت عضلات باسن و فرم دادن به آنها، عضلات باسن را هنگام دویدن منقبض کنید.


سفت کردن پشت ران‌ها

در طول دویدن، عضلات پایین باسن و پشت ران را منقبض و منبسط کنید و با این کار، کالری بیشتری بسوزانید.


پیش رفتن با انگشت شست

هنگام فرود آمدن پا به زمین، ابتدا پاشنه‌ها را روی زمین بگذارید تا فشار کمتری به انگشت‌ها و پنجه‌ پا بیاید. برای پیش بردن دویدن خود، از پاها و خم کردن انگشت شست پا کمک بگیرید تا فشار کندن از زمین ‌روی یک قسمت پا نیفتد.

 

 

ضد ویروس ترین ادویه را بشناسید

 

 نعمت الله مسعودی، متخصص طب سنتی  درباره خواص «دارچین»، اظهار داشت: چوب دارچین از درخت دارچین گرفته می‌شود که معمولا بومی هند است اما در سیستان و بلوچستان نیز وجود دارد. اکنون ماده‌ای ‌به شکل حلقوی در بازار است که شبیه دارچین است اما دارچین بریده بریده شکل است.

وی ادامه داد: مقوی کبد است؛ یعنی برای درمان تقویت کبد می‌توانیم از چوب دارچین در غذاها استفاده کنیم.گرم و خشک بوده و ماندگاری آن زیاد است؛ البته باید دقت کنیم تا اگر قصد خرید از عطاری‌ها را داریم، برخی که دارچین را بیرون از مغازه می‌گذارند و آفتاب می‌خورد، باعث کم شدن خاصیت آن می شود.

این متخصص طب سنتی خاطر نشان کرد: اگر دارچین را جلوی نور قرار ندهیم تا 15 سال می‌توانیم آن  را استفاده کنیم؛ ضمن اینکه برای انواع عفونت‌ها بسیار خوب است. اکنون موضوع ویروس کرونا مطرح است و دارچین برای این عفونت و ویروس بسیار مفید است و می‌توانیم آن را در دهان گذاشته و مزه مزه کرده یا به صورت دمنوش استفاده کنیم.

مسعودی بیان داشت: سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و مزه مزه کردن آن باعث از بین بردن بوی بد دهان می‌شود. حکما استفاده از دارچین را به عنوان سرمه نیز نام برده‌اند؛ البته به دلیل اینکه طبع گرم دارد، توصیه می‌شود افراد گرم مزاج مانند جوانان که مستعد جوش زدن بدن بوده و کبد گرم دارند، استفاده نکنند.

وی یادآور شد: افراد مسن که مزاج و کبدشان سرد شده و قوت هضم آنها کم است می‌توانند استفاده کنند؛ افراد دارای میگرن باید کمی مراقب  باشند؛ چراکه ممکن است در برخی افراد شدت میگرن را زیادتر می‌کند.

این متخصص طب سنتی خاطر نشان کرد: از روغن دارچین نیز می‌توانیم استفاده کنیم؛ به ویژه برای افرادی که دارای رعشه، پارکینسون و ضعف قوه اعصاب هستند بسیار مفید است؛ به این شکل که روغن را ماساژ دهند.

مسعودی ابراز داشت: پایین آورنده قند خون است و به دلیل اینکه تبع گرم دارد و افراد دیابتی معمولا سرد هستند، افراد دارای قند خون بالا با مشورت پزشک خود مقداری دارچین را در غذا مصرف کنند.

وی متذکر شد: مصرف دارچین به شکل متناوب عیب ندارد اما به طور مداوم بیماری زاست. کم نیستند افرادی که در سن جوانان بوده و  زیاد مصرف می‌کنند و این کار باعث بیخوابی  و عصبانی می‌شوند و یا در برخی ایجاد جوش شده و اگزما را تشدید می‌کند.

این متخصص طب سنتی افزود: توصیه می‌کنیم همراه با غذاهایی که هضم سختی دارند؛ مانند کله پاچه استفاده شود.

 

 

خوراکی هایی که دشمن استرس اند

 

فاطمه مقدم متخصص داخلی افزود: پروبیوتیک‌ها مکمل‌های غذایی حاوی میکروارگانیسم های زنده‌ای هستند که برای سلامتی میزبان مفید بوده و برای پیشگیری از ابتلا به سرطان کولون مفید است.

وی اظهار داشت: استرس، رژیم غذایی ضعیف، آنتی بیوتیک درمانی، عفونتها، مسمومیتهای غذایی و فرایند طبیعی پیری ممکن است تعادل دستگاه گوارش را به هم زند که مصرف غذاهای حاوی پروبیوتیک از فعالیت باکتری‌های مفید در دستگاه معده و روده حمایت کرده و از بروز بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

مقدم،  کمک به حفظ تعادل باکتری‌های مضر و مفید روده و حفظ سلامتی دستگاه گوارش، تحریک سیستم ایمنی و کاهش عفونت ها، درمان انواع اسهال ها و سایر عفونت های گوارشی، بهبود هضم لیپیدها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها، کمک به پیشگیری از سرطان کولون و جلوگیری از تولید موادی که باعث ایجاد سرطان می شوند، کمک به پایین آوردن کلسترول و کاهش فشار خون،   کمک به بهبود جذب مواد معدنی، مغذی و کاهش التهاب، کمک به تعادل هورمون های جنسی در شرایط استرس و کنترل رشد ویروس ها و باکتریهای بیماریزا را از فواید مصرف مواد غذای حاوی پروبیوتیک برشمرد.

وی تصریح کرد: مصرف پروبیوتیک‌ها باعث کاهش و از بین رفتن جذب مواد آلرژی‌زای موجود در لبنیات از طریق روده می‌شود و مطالعات نشان داده، نوزادان مبتلا به اگزما و نیز آلرژی در کودکانی که مادران آن‌ها در دوران بارداری پروبیوتیک مصرف کردند به طور چشمگیری از سایر کودکان کم‌تر است.

به گفته این متخصص داخلی، امروزه  بسیاری از افراد با مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان بیماری‌ها با عوارضی مانند مشکلات گوارشی یا اسهال مواجه هستند، در حالی که مصرف پروبیوتیک‌ها همزمان با آنتی‌بیوتیک‌ها کمک به بازسازی روده می‌کند و در هضم مواد غذایی بسیار مفید خواهد بود.

مقدم افزود: گزارش های موجود نشان می دهد بیش از ۳۰ درصد مردم کشور دچار مشکلات گوارشی هستند که دچار یبوست می شوند، مصرف پروبیوتیک‌ها زمان انتقال غذا در روده را طولانی‌تر، میزان حرکات روده را بیشتر و منجر به نرم شدن مدفوع و دفع بهتر آن می‌شوند.

این پزشک ادامه داد: فراورده های لبنی پروبیوتیک شامل  ماست، دوغ، بستنی و شیر بوده و افراد می توانند از مکمل های حاوی پروبیوتیک نیز استفاده کنند.

ارسال نظر

نام
پست الکترونیک
متن
captcha
ارسال
پربازدیدترین

مردم در اولین مجلس گام دوم انقلاب به ائتلاف اصولگرایان اعتماد کردند/ این پیروزی شیرین و بزرگ را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه منتخبین مردم تبریک می گوییم

وقتی دن کورلئونه باید برود جلو، بوق بزند! / دچار ویروس کرختی شده‌ایم

از اظهار ندامت خبرنگار به خاطر رای دادن به روحانی تا حمله شدید بنزینی به حسن نژاد

جیب خالی و پز عالی / چرا دیوار کوتاه CIS برای ما بلند است

لطفا به قانون و شعور مردم مازندران توهین نکنید! / مردم فریب این پروپاگاندا را نمیخورند / شک نکنید همین طرح باعث شکست شما خواهد شد

مدارک جنجالی و دردسر ساز مسئولین کشوری / از خاتمی و هاشمی تا رحیم مشایی و روحانی + عکس و جزئیات

دو نامزد قطعی اصلاح طلبان در استان کیستند / از رایزنی شیخ در شرق تا ترس از تکرار نفاق در نوشهر

قم با ۴۰ دقیقه در صدر است ، مازندرانی ها ۲۲ دقیقه در روز مطالعه می کنند / مردم اهل مطالعه اند ما بلد نیستیم نسخه بپیچیم / با اعلام این اعداد به مردم ظلم می کنیم / عرق شرم بر پیشانی مردم یا مسئولان؟

رئیس سازمان جنگل‌ها بازداشت شده است؟

یکی از نمایندگان فعلی ساری رای نمی‌آورد/ شايعه ردصلاحیت برای تخریب رقیب است

آرشیو